کاربردهای وب ۲٫۰

ویژگی‌ها و کاربردهای وب ۲٫۰

وب ۲٫۰ به بازدیدکنندگان سایت‌ها اجازه می‌دهد به طور مستقیم روی صفحات وب، نظر خود را منعکس کنند و با ایجاد حساب کاربری به مشارکت بیشتر در سایت بپردازند. قابلیت برچسب‌گذاری (Tagging) وبسایت‌ها و مطالب (دسته‌بندی اطلاعات) که منجربه تسهیل جستجوی محتوای مورد نیاز می‌شود، امکان محبوب نمودن (لایک) و امتیازدهی به مطالب، تصاویر و ویدیوها توسط بازدیدکنندگان، تجربه کاربری پویا (واکنش‌پذیری سایت‌ها در برابر رفتار کاربر با کمک فناوری‌هایی نظیر Ajax)، مشارکت کاربر، آزادی بیان بالاتر، هوش تجمعی (از طریق مشارکت کاربران) و در واقع بسیاری از قابلیت‌های اصلی و متمایزکننده موجود در وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های اشتراک عکس و ویدیو و اپلیکیشن‌های وب را می‌توان از جمله ویژگی‌هایی به شمار آورد که بخشی از دنیای وب ۲٫۰ می‌باشد.

امکان جستجو در سایت براساس کلمات کلیدی، ایجاد پیوند میان سایت‌های مرتبط و استفاده از فناوری‌هایی نظیر خوراک‌های RSS و … نیز از جمله ویژگی‌های وب ۲٫۰ هستند که تقریبا در اغلب سایت‌ها قابل مشاهده می‌باشد.

در کنار این ویژگی‌ها ظهور وب ۲٫۰ باعث شکل‌گیری بازاریابی تعاملی و همکاری مشتریان با کسب و کارها از طریق وب شده است. آموزش مشارکتی، اپلیکیشن‌های وب و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی هدفمند در حوزه‌هایی نظیر گردشگری از جمله کاربردهای مفید Web 2.0 به شمار می‌رود.

برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0